ALGEMENE VOORWAARDEN
Onderstaande tekst dient als suggestie en geeft Odoo S.A. geen verantwoordelijkheid.
Artikel 1 - Toepassingsgebied
My linh® is het Belgische juwelenmerk gecreëerd en geregistreerd door Aline Nguyen, met als wettelijk adres Chemin de Grimonter 21, 4920 Emonheid; geregistreerd bij de Kruispuntbank voor Ondernemingen onder nummer BE 0870 472 852.
Vestigingsplaats: 10 rue des Récollectines, 6940 Durbuy.
Website : www.mylinh.be
Geregistreerd bij het Koninklijk Muntcentrum van België als geregistreerde fabrikant.
My linh® levert haar diensten en werkzaamheden in eigen naam, maar ook door tussenkomst van verkopers, in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden.
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke dienst die wordt geleverd aan de klant, tenzij een schriftelijke overeenkomst van het tegendeel is aanvaard tussen My linh® en de klant. .
De klant wordt geacht op de hoogte te zijn van deze Algemene Voorwaarden en ze zonder voorbehoud te aanvaarden telkens hij gebruik maakt van de diensten van My linh®.
Onder "Klant" wordt verstaan de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met My linh® contracteert voor door My linh® te leveren producten.
My linh® behoudt zich het recht voor om de verkoopvoorwaarden op elk moment te wijzigen. In dat geval gelden de voorwaarden die van kracht zijn op de datum van de bestelling door de koper.
Artikel 2- Aanbieding, bestelling en betaling
De in de offerte vermelde prijzen dekken enkel de uitvoering van de daarin beschreven diensten, met uitsluiting van elke andere dienst. Indien bijkomende diensten worden overwogen, moeten deze het voorwerp uitmaken van een uitdrukkelijke overeenkomst tussen My linh® en de klant.Het aanbod wordt opgesteld op basis van de door de klant verstrekte informatie. In het geval van een wijziging van de dienst heeft My linh® het recht om de totale prijs van de dienst dienovereenkomstig aan te passen. Het aanbod is 15 dagen geldig.
Artikel 3 - Vertrouwelijkheid
Zonder voorafgaande toestemming van My linh® is de klant niet gerechtigd de producten van My linh® (zoals bijvoorbeeld modellen, creaties en dergelijke) te exploiteren of aan derden ter beschikking te stellen.
Artikel 4- Herroepingsrecht
Artikel 3 - Vertrouwelijkheid
Zonder voorafgaande toestemming van My linh® is de klant niet gerechtigd de producten van My linh® (zoals bijvoorbeeld modellen, creaties en dergelijke) te exploiteren of aan derden ter beschikking te stellen.
4.1. 4.1. Internetverkoop
In overeenstemming met de wet heeft de niet-zakelijke klant het recht aan My linh® mee te delen dat hij/zij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van het dienstencontract.
Binnen deze termijn moet de klant per e-mail zijn voornemen tot herroeping meedelen en op eigen kosten en risico het geleverde product terugsturen naar het adres van My linh®: 10 rue des Récollectines, 6940 Durbuy.
Producten moeten binnen 7 dagen worden geretourneerd in de originele verpakking, onbeschadigd, met alle accessoires en de originele factuur/afleverbon.
Producten die op deze manier worden geretourneerd, mogen op geen enkele manier zijn gebruikt.
Onvolledige, beschadigde of bevuilde goederen die niet overeenkomen met het originele product van de klant worden niet teruggenomen.
Binnen 30 dagen na aanvaarding van de terugzending van de goederen en ontvangst van de goederen, verbindt My linh® zich ertoe om elke betaling terug te betalen.
4.2. Winkelverkoop
My linh® vestigt de aandacht van de klant op het feit dat deze geen herroepingsrecht heeft aangezien de verkoop plaatsvindt in de gebruikelijke vestigingsplaats van het bedrijf. Bovendien heeft de klant geen herroepingsrecht voor speciale bestellingen in overeenstemming met art. VI.73 van hetDEB, volgens welke de consument het herroepingsrecht van artikel VI.67 niet kan uitoefenen voor de levering van goederen die zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument of die duidelijk zijn gepersonaliseerd. Zodra de offerte door de klant is ondertekend, is deze verplicht om de overeenkomst na te komen, tenzij My linh® hier uitdrukkelijk mee instemt als commercieel gebaar. De reservering van de op een offerte vermelde diensten wordt als effectief en verwerkt beschouwd na ontvangst van deze door de klant ondertekende offerte.
4.3. Salonverkoop
My linh® vestigt de aandacht van de klant op het feit dat hij het recht heeft om binnen 7 werkdagen af te zien van zijn aankoop gedaan op een beurs, op voorwaarde dat de prijs van het product hoger is dan 200 euro en dat het totale bedrag niet ter plaatse is betaald. De verkoop is pas definitief na het verstrijken van deze termijn. Binnen deze termijn moet de klant zijn voornemen om van de aankoop af te zien per aangetekende brief vóór het verstrijken van deze termijn kenbaar maken op het volgende adres : My linh®, 10 rue des Récollectines, 6940 Durbuy.
Producten moeten worden geretourneerd in de originele verpakking, onbeschadigd, met alle accessoires en de originele factuur/afleverbon.
Producten die op deze manier worden geretourneerd, mogen op geen enkele manier zijn gebruikt.
Goederen die incompleet, beschadigd of bevuild zijn door de klant worden niet teruggenomen.
Als er een aanbetaling is gedaan, verplicht My linh® zich om de klant zo snel mogelijk terug te betalen.
4.4. Woningverkopen
In overeenstemming met de wet heeft de niet-zakelijke klant het recht aan My linh® mee te delen dat hij/zij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van het dienstencontract.
Binnen deze termijn moet de klant per e-mail zijn voornemen tot herroeping meedelen en op eigen kosten en risico het geleverde product terugsturen naar het adres van My linh®: 10 rue des Récollectines, 6940 Durbuy.
Producten moeten worden geretourneerd in de originele verpakking, onbeschadigd, met alle accessoires en de originele factuur/afleverbon.
Producten die op deze manier worden geretourneerd, mogen op geen enkele manier zijn gebruikt.
Goederen die incompleet, beschadigd of bevuild zijn door de klant worden niet teruggenomen.
Binnen 30 dagen na aanvaarding van de terugzending van de goederen, verbindt My linh® zich ertoe om het eventueel betaalde bedrag terug te betalen.
Uitzonderingen: Het herroepings- of omruilingsrecht is niet van toepassing op overeenkomsten voor de verkoop van goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd en duidelijk gepersonaliseerd zijn. Gepersonaliseerd betekent elk sieraad dat is aangepast aan de bestaande collectie "My linh", elk gegraveerd sieraad of elk sieraad dat speciaal is gemaakt volgens de specificaties van de klant of dat duidelijk een persoonlijk karakter heeft.
Article 5 – Prijzen en betaling van facturen
Al onze prijzen zijn vermeld in euro's, inclusief btw. My linh® behoudt zich het recht voor om de prijzen en de aangeboden artikelen op elk moment te wijzigen. Desalniettemin zijn de prijzen die van toepassing zijn op de bestelling de prijzen die gelden op het moment van bevestiging van de bestelling.
5.1. Internetverkoop
Betaling is met Visa of Mastercard
Bankoverschrijving is mogelijk. De betaling van het bedrag dat is aangegeven in de e-mail ter bevestiging van de bestelling, wordt overgemaakt op bankrekening BE09 06 82 4133 9057. Als de betaling niet binnen 10 werkdagen is ontvangen, wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
De verkoper behoudt zich ook het recht voor om elke bestelling te annuleren van een koper met wie er een eerder betalingsgeschil is, hetzij door niet-betaling, niet-naleving van de algemene verkoopvoorwaarden, fraude, enz.
De bestelde artikelen blijven het exclusieve eigendom van My linh® tot de volledige betaling van de bestelling door de koper.
De vermelde prijzen omvatten niet de kosten voor de verwerking van de bestelling, de verpakking, het transport en de levering voor zover deze plaatsvinden in de geografische gebieden die hierna worden vermeld. De online verkoop van producten en diensten die op de site van My linh® worden aangeboden, is voorbehouden aan kopers die in België, Frankrijk en Luxemburg wonen en voor leveringen die in deze geografische gebieden moeten plaatsvinden.
Bezorgkosten worden aangegeven op de My linh® website en variëren afhankelijk van het land en uw bezorgvoorkeuren.
Deze vestigt de aandacht van de inwoners van de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen op het feit dat de leveringskosten verschillen van die welke van toepassing zijn op het Franse vasteland. Het spreekt dan ook voor zich dat het de verantwoordelijkheid van de koper is om de werkelijke regio aan te geven waar hij/zij de goederen wil laten leveren, zonder dat My linh® eventuele kostenverschillen in rekening kan brengen.
De goederen worden verzonden zodra de bestelling volledig is betaald.
DOUANE / Niet-EU-belastingen.
De prijs van internationale leveringen is afhankelijk van het land. Voor internationale bestellingen buiten de EU kunnen extra douanekosten of invoerrechten in rekening worden gebracht, afhankelijk van het land van bestemming. Douanerechten kunnen ook vertragingen in de levertijd veroorzaken.
De koper moet rekening houden met eventuele bijkomende kosten (belastingen, invoerrechten of douanerechten), zowel wat betreft de kosten als de formaliteiten. De koper moet contact opnemen met zijn plaatselijke douanekantoor.
Als de bestelling wordt teruggestuurd naar de werkplaats en de verantwoordelijkheid van de klant kan worden vastgesteld (stappen niet ondernomen of buiten de wettelijke termijnen), wordt de verkoop geacht te zijn geannuleerd en worden de ontvangen bedragen niet volledig terugbetaald aan de klant. De gedetailleerde kosten zullen worden afgetrokken van het bedrag dat vóór verzending werd geïnd, evenals de administratieve kosten en de schadevergoeding.
5.2. Winkelverkoop
Voor alle diensten voor een bedrag gelijk aan of hoger dan 50 euro inclusief btw, wordt 30% van het bedrag gevraagd bij de bestelling, tenzij anders vermeld op de offerte. Tenzij anders overeengekomen met de klant, zijn facturen betaalbaar binnen 15 dagen na ontvangst. Op de diensten is 21% btw van toepassing. My linh® berekent haar tarieven op basis van uurtarieven, vaste tarieven of per dienst, afhankelijk van wat is overeengekomen tussen de partijen. Het uurtarief en het aantal gewerkte uren evenals de details van de diensten worden altijd expliciet vermeld op de facturen. Als de klant het niet eens is met het bedrag van de factuur, moet hij binnen 8 dagen na ontvangst van de factuur schriftelijk protesteren.
5.3. Salon en huizenverkoop
Betalen kan met Visa of Mastercard of contant.
De bestelde artikelen blijven het exclusieve eigendom van My linh® tot de volledige betaling van de bestelling door de koper.
Artikel 6 - Te late betaling
Bij laattijdige betaling is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 1,5% per maand. Deze verhoging wordt verhoogd met een forfaitaire onherleidbare schadevergoeding van 17% met een minimum van €20,00. Naast deze rente kan het bedrag van de facturen ook worden verhoogd met 12,50 € voor een verstuurde brief. In geval van niet-betaling heeft My linh® het recht om haar diensten aan de klant op te schorten tot volledige betaling heeft plaatsgevonden of tot er een andere regeling is getroffen tussen de klant en My linh®.
Artikel 7 - Annulering van de bestelling, beëindiging of opzegging van het contract
Elke annulering van een bestelling door de klant geeft geen aanleiding tot de terugbetaling van reeds betaalde bedragen of tot welke schadevergoeding dan ook. Zowel de klant als My linh® kunnen het lopende contract of de lopende overeenkomst op elk moment opzeggen of opschorten. In dit geval zal de eerste partij de andere partij schriftelijk informeren. My linh® zal dan een factuur opmaken voor de reeds geleverde diensten en de gemaakte kosten.
Artikel 8 - Uitvoering van diensten en overmacht
My linh® doet er alles aan om zijn klanten een service van hoge kwaliteit te bieden.
Geen van de partijen kan aansprakelijk worden gesteld voor de gehele of gedeeltelijke niet-nakoming van haar verplichtingen als gevolg van een geval van overmacht (brand, overstroming, ziekte, enz.). De partij die door deze gebeurtenis wordt getroffen, moet de andere partij hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen. De partijen zullen dan afspreken hoe de bestelling in dit specifieke geval zal worden uitgevoerd.
Artikel 9 - Gebruik van derden
Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is My linh® nooit aansprakelijk voor de diensten van derden die door My linh® worden ingeschakeld. De klant stemt ermee in dat, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen tussen de klant en My linh®, deze laatste voor specifieke taken een beroep kan doen op andere professionals om haar opdracht uit te voeren. De kosten met betrekking tot dit deel van het werk worden doorberekend aan de klant in de eindprijs.
Artikel 10 - Levering
Leveringen vinden plaats op het adres dat is aangegeven op het bestelformulier, dat alleen binnen het overeengekomen geografische gebied kan liggen.
De informatie die de koper verstrekt bij het plaatsen van een bestelling is bindend.
In het geval van een fout in de gegevens van de ontvanger, kan de verkoper niet aansprakelijk worden gesteld voor de onmogelijkheid om het object te leveren. In het geval van een fout in de gegevens van de klant zijn de kosten voor het opnieuw verzenden voor rekening van de klant.
De goederen worden vervoerd op risico van My linh® tot op het door de klant opgegeven leveringsadres. Vanaf dat moment draagt alleen de klant het risico. Levertijden worden slechts bij wijze van indicatie gegeven; als deze langer zijn dan dertig dagen vanaf de besteldatum, kan de koopovereenkomst worden ontbonden en de klant worden terugbetaald.
Idealiter worden producten binnen 3 dagen gecontroleerd. Als er een defect wordt gevonden, moet dit schriftelijk (per e-mail of aangetekend) worden gemeld, samen met een foto waarop het voorwerp van de klacht te zien is.
Les
frais de livraison sont les suivants
Belgique : forfait de 9 euros comprenant la livraison, la garantie et les frais d'emballage, livré par Bpost chez vous.
France en point relais : 8,60 euros, Pays bas : 10,50 euros, Allemagne et Luxembourg : 13 euros, via Mondial Relay.
Artikel 11 - Ruilen
Artikelen die in een winkel of op de website zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen na aankoop worden geruild, op voorwaarde dat het artikel zich in dezelfde staat bevindt als toen het werd gekocht, in de originele, onbeschadigde verpakking en met het certificaat van echtheid en het garantiebewijs.
De sieraden mogen niet gedragen zijn.
In het geval van vermeil juwelen worden de juwelen grondig geïnspecteerd om de plating te controleren. Als we het juweel opnieuw moeten behandelen om het in de oorspronkelijke staat te herstellen (de oppervlaktebehandeling geheel of gedeeltelijk opnieuw moeten uitvoeren) om het opnieuw te kunnen verkopen, worden de kosten van de plating in mindering gebracht op de omruiling.
Artikel 12 - Garantie
De garantie geldt voor fabricagefouten of verborgen gebreken bij normaal gebruik gedurende 2 jaar na aankoop.
Het is de verantwoordelijkheid van de koper om het defecte product op eigen risico naar ons te retourneren, zodat het na onderzoek kan worden gerepareerd of vervangen.
My linh® zal de klant op de hoogte stellen van de voltooiing van een van beide.
De koper heeft de keuze om de sieraden bij ons op te halen of om ze thuis te laten bezorgen.
De Klant is verantwoordelijk voor het vernieuwen van ontbrekende onderdelen.
De garantie kan niet worden verleend als het defect het gevolg is van :
• normale slijtage of veroudering van het product,
• onjuist of oneigenlijk gebruik van het product,
• schade veroorzaakt door nalatigheid,
• accidentele schade,
• opzettelijk veroorzaakte schade,
• schade veroorzaakt door onvoldoende onderhoud of gebrek aan onderhoud,
• wijzigingen of reparaties aan het product door een onbevoegde derde.
In het geval van reparaties die buiten de garantie vallen of uitgesloten zijn van de garantie zijn de kosten voor het terugsturen van het product naar onze werkplaats voor rekening en verantwoordelijkheid van de klant.
Er worden kosten in rekening gebracht voor arbeidsloon en retourverzending.
De Klant is verantwoordelijk voor het vernieuwen van ontbrekende onderdelen.
Definitieve prijzen worden voorafgaand aan de reparatie opgegeven.
In geval van niet-overeenstemming over de offerte, draagt de klant vooraf en binnen 6 maanden na de datum waarop de offerte werd opgemaakt, de kosten voor het verzenden van de goederen. Na deze datum kan My linh® de opslagkosten (huur, verzekering, enz.) aan de klant factureren.
Speciaal geval - Vergulde sieraden.
My linh® biedt 5 micron vergulde sieraden aan. Bij juist gebruik zal deze vergulding de garantie van 2 jaar doorstaan. Voor sieraden die meer onderhevig zijn aan wrijving, zoals ringen en armbanden, is het raadzaam om de sieraden te verwijderen tijdens meer handmatige activiteiten om de garantie te behouden.
Stoten, schokken, vervormingen veroorzaakt door nalatigheid, misbruik of natuurlijke slijtage (waarneembaar met een vergrootglas) zijn daarom niet gedekt. Hierdoor kan het sieraad depolariseren of zelfs de vergulding verdwijnen. Een prijsopgave voor een nieuwe vergulding is mogelijk en varieert afhankelijk van het sieraad.
Artikel 13 - Foto's
De foto's op de site zijn bedoeld om zo nauwkeurig mogelijk te zijn.
Ze worden gemaakt, samen met de beschrijving, met als doel de klant in staat te stellen de essentiële kenmerken van de producten te begrijpen voordat hij zich al dan niet verbindt tot een aankoop of bestelling. Deze foto's zijn niet contractueel en vallen niet onder de verantwoordelijkheid van My linh®.
My linh® kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor kleine verschillen in kleur of grootte afhankelijk van het door de klant gebruikte computermedium.
Artikel 14 - Kantoorfouten
My linh® kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor fouten, schrijffouten, vergissingen of weglatingen of het ontbreken van informatie.
Als de koper vragen heeft over de producten, kan hij My linh® om aanvullende informatie vragen.
Artikel 15 - Beschikbaarheid van producten op de site
Onze voorraden kunnen op elk moment variëren, afhankelijk van de verkoop in de werkplaats en de verkoop op de website.
Si un bijou se trouvait momentanément indisponible lors de votre commande sur le site de vente en ligne, nous vous avertirons dans les meilleurs délais.
Als een sieraad tijdelijk niet beschikbaar is op het moment van je bestelling op de online verkoopsite, zullen we je zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
Afhankelijk van de levertijd kun je de bestelling annuleren of de bestelde sieraden vervangen.In geval van annulering van je bestelling zal de terugbetaling
plaatsvinden op basis van de bankafschriften binnen uiterlijk 14 dagen na aankoop.
My linh® wijst alle verantwoordelijkheid af in het geval dat producten niet op voorraad zijn of niet beschikbaar zijn.
Artikel 16 - Intellectuele eigendom
Alle teksten, commentaren, illustraties en afbeeldingen, software, visuele of geluidselementen die op de site van My linh® worden weergegeven, vallen onder het auteursrecht en het intellectuele eigendomsrecht. Elke gehele of gedeeltelijke reproductie, exploitatie, herverdeling of gebruik zonder toestemming van My linh® is ten strengste verboden. Hetzelfde geldt voor de reproductie, herdistributie, exploitatie of het gebruik van de brochures en productcatalogi van het merk. De verkoop van My linh® producten impliceert geen enkele overdracht of concessie van intellectuele rechten.
Artikel 17 - Beroepsaansprakelijkheid
Om de mogelijke beroepsaansprakelijkheid van My linh® te dekken, is een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Ongeacht de toepasselijke aansprakelijkheidsgrond, is de aansprakelijkheid van My linh® altijd beperkt tot een bedrag dat noch de waarde van de dienst noch het maximumbedrag van 1.500.000 euro overschrijdt. Dit doet geen afbreuk aan het recht van de klant om juridische stappen te ondernemen in overeenstemming met artikel 1184 van het Franse Burgerlijk Wetboek.
Indien de klant meent de kwaliteit van de door My linh® geleverde diensten of producten te kunnen betwisten, dient hij dit, op straffe van verval, duidelijk schriftelijk vast te leggen en daarbij de elementen op te sommen die volgens hem fout zijn.
Artikel 18 - Toepasselijk recht en bevoegde autoriteiten
Deze Algemene Voorwaarden en de relatie tussen My linh® en de klant worden beheerst door Belgisch recht. De partijen streven er steeds naar om eventuele geschillen in der minne te regelen. Alle geschillen met betrekking tot de relatie tussen My linh® en de klant of deze Algemene Voorwaarden vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Luik.
Artikel 19 - Elektronische post
Documenten, berichten en gegevens van welke aard dan ook die door My linh® per e-mail naar de klant worden gestuurd, of ze nu vertrouwelijke informatie bevatten of niet, worden nooit gecodeerd. Alle elektronische communicatie is louter indicatief en kan niet leiden tot enige aansprakelijkheid van My linh®. My linh® doet redelijke inspanningen om e-mails en bijlagen vrij te stellen van virussen of andere defecten die schade aan een computer of IT-systeem kunnen veroorzaken. Het is echter de verantwoordelijkheid van de klant om alle nodige maatregelen te nemen om zijn computer of IT-systeem te beschermen en er een back-up van te maken. My linh® aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of schade die voortvloeit uit het al dan niet ontvangen van elektronische communicatie of documenten van haarzelf.
Artikel 20 - Overige bepalingen
Mochten een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden nietig of ongeldig zijn, dan heeft dit geen enkele invloed op de geldigheid en toepasselijkheid van de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden.
Deze Algemene voorwaarden zijn opgesteld in het Frans.
Artikel 21 - RGPD
Om de taken uit te voeren die contractueel zijn overeengekomen met de klant, My linh®
verzamelt en verwerkt de volgende persoonlijke gegevens :
- Achternaam, voornaam, adres, telefoonnummer,
-
Email,
- Geboortedatum
- Kopie van identiteitskaart voor het verwerken van metalen zoals goud,
-
Vingergrootte, voorkeur voor kettinglengte, metaal, enz.
Elke verwerking van persoonsgegevens zal worden uitgevoerd in overeenstemming met de regels in Règlement (UE) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 avril 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (bekend als de 'RGPD').
In het bijzonder:
Wij zullen uw gegevens alleen verwerken of gebruiken voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze contractueel overeengekomen diensten.
Uw persoonlijke gegevens worden maximaal 10 jaar na het einde van het contract bewaard.
Gedurende deze periode zullen we alle noodzakelijke stappen ondernemen om de vertrouwelijkheid en veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen, om te voorkomen dat deze worden beschadigd, verwijderd of toegankelijk zijn voor onbevoegde derden.
Uw persoonlijke gegevens worden niet doorgegeven aan derden of commerciële partners zonder uw voorafgaande toestemming.
U hebt recht op toegang, rectificatie, overdraagbaarheid en verwijdering van uw gegevens of beperking van de verwerking. U kunt uw rechten uitoefenen door contact op te nemen met My linh® op Chemin de Grimonster 21, 4920 Ernonheid of per e-mail aline@mylinh.be.
Artikel 22 - Gebruik van cookies
Een cookie is een klein tekstbestand dat op uw computer, tablet of mobiele telefoon wordt opgeslagen en waarmee wij gegevens over uw gebruik van de website en uw voorkeuren kunnen vastleggen en bijhouden. Onze site gebruikt cookies bijvoorbeeld om u te identificeren of voor statistische doeleinden. Cookies worden beheerd door uw webbrowser. Geen van deze cookies registreert persoonlijke gegevens waarmee wij telefonisch, per e-mail of per post contact met u kunnen opnemen. U kunt uw browserinstellingen wijzigen om te voorkomen dat cookies worden aangemaakt, maar dit kan betekenen dat sommige delen van de site niet meer goed functioneren of niet meer toegankelijk zijn.